עברית  |  English  |  
שיש ואבן
דף הבית >> מאמרים >> שיש ואבן
רשת ישרוטל, גם במסגרת מלונות באילת, מתהדרת בבנייה איכותית המשבצת אלמנטים של שיש ואבן לשם יצירת אווירה יוקרתית. השימוש בחומרים אלה נותנת תחושה של מרחבים, של אוויר, כל אותם אלמנטים שאתם מקווים לפגוש מהרגע הראשון שבו אתם יורדים מהמכונית ופוסעים נפעמים אל הדלת המסתובבת, אל עבר תחילת החופשה החלומית שציפיתם לה זמן רב כל כך.

שימוש בחומר טבעי

השימוש בחומר טבעי הוא בעל עוצמה אדירה, מותיר רושם עז, מחבר את המקום אל סביבתו, מלא יופי. עם יצירת משטח של אריחים יוצרים תמונה ייחודית ובה ניתן לראות מאין תרשימים הזורמים מאריח אל אריח, כמו חתכי רוחב בגזע עץ, כמו וורידים ועורקים המספרים סיפור בגוונים משתנים. יצירה חד פעמית שמאירה את החלל, חסרת גיל. זה הקסם של שיש ואבן אותו הבינו כבר בעת העתיקה, בעת שהם שימשו בבניית מבנים מרשימים המציגים יציבות ויופי בכל אריח. שלא לדבר על אפשרויות הפיסול הטמונות בהם, גושי ענק שדמויות מרהיבות מסתתרות בהם, ממתינות לרגע שיחצבו אותן ממקום מרבצן. הקירבה למינרלים השונים קובעים את גווניהן (ברזל לאדום, מגנזיום לירוק ועוד) בזמן שהלחצים של הלוחות הסלע הכבדים ושינויי טמפרטורה נותנים להם את קווי הצורה.

עבודת פרך

החציבה שלהם, העבודה הקשה שנידרשה וכמות הידיים העובדות הרבות על מנת להעביר גודים כבדים כאלה ממקום למקום גרמו לכך שבימים עברו שיש ואבן היו אחד ממייצגי המעמד הגבוה, עשירי העיר. רק הם יכלו להרשות לעצמם להעסיק צוותים גדולים בסיתות ובנייה. העובדה שעד היום עומדים על תילם מבנים ופסלים העשויים מהם מוכיחים את יכולת עמידותם, את איכותם ויופיים המיוחד, גם לעין המודרנית. כיום, הם נמצאים כמעט בכל בית, בזכות שיטות העבודה המתקדמות המאפשרות עיבוד וחיתוך הנגיש לכל. גם כיום יש סוגים שונים, ברמות מחיר שונות כך שכל אחד יכול למצוא את הייחוד שלו, בהתאם לטעמו ולתקציב שלו, אם למטבח, לאמבטיה ואפילו לריצוף כולל בגוון מבריק ויוצא דופן. כל אחד יכול לדמיין לעצמו את הארמון הפרטי שלו.