עברית  |  English  |  
לעטוף את הבית במראה הנכון
דף הבית >> לעטוף את הבית במראה הנכון

אריחי קרמיקה הם אלמנט חשוב בבית הישראלי כבר שנים רבות, הקרמיקה משמשת אלמנט עיקרי בעצוה הבית הישראלי, ברצפות, בחיפוי, כאלמנט פונקציונלי לגמרי או גם כאלמנט אסתטי, מבחר אריחי הקרמיקה הוא רב ומתחלק בין עיצובים ויעודים שונים, יש קרמיקה שקל יחסית לרצף ונדרש לכך שיפוצניק מיומן ויש קרמיקה שתידרשו לרצף אומן על מנת שתמקסמו את האפקט הטמון בעיצובה. קרמיקה משמשת להחדרים שונים בבית, קרמיקה לחדרי בית שונה מקרמיקה לאמבט או מקרמיקה למטבח. קרמיקה נוצרת יל ידי דחיסת חול בלחץ גבוה מאד ואז זיגוג צבעים ליצירת הדוגמא ולבסוף שריפה בתנור שמעניקה לאריח את קשיחותו ומראהו המלוטש הסופי. קרמיקה הינה עמידה מאד לפגעי הזמן וביחד עם הליך הפקתה הזול והגמישות שאפשרית איתה בעיצוב היא פתרון נפוץ מאד וטוב לצרכיו של הבית הישראלי.

מדוע קרמיקה

לשטחי חדר המקלחת קרמיקה היא אידיאלית משום עמידותה בפני מים, שחיקה ואיכול חומצתי, קל להדביק אריחי אמבט והם מקנים לחדר הרחצה מראה גמיש בעיצוב בנוסף לפונקציונליות נגד החלקה. לשטחי חדר המטבח כדאי לבחור באריחים חזקים במיוחד, חדר המטבח הוא לרוב הפעיל שבחדרי הבית והשימושיות הגבוה בו כוללת מגע עם טמפרטורה גבוהה, משקלים וליכלוך רב. בנקודות מכירה רבות ניתן לבחור כמה אריחי דוגמא ומצוידים במידות החדר לבצע הדמיה ממוחשבת של מראה החדר לאחר שירוצפו באריחים הנבחרים, כך ניתן לצמצם את החרטה ולדייק בבחירה האסתטית. לעיתים לשם שיפוץ בסלון ועבודת חיפוי שהיקפה גדול תדרשו לבצע גם שירות אקווריום לזמן קצר.

כיצד לבחור

לאחר שהחלטתם על החדר לו אתם מיעדים את הקרמיקה הגיע הזמן לחשוב איזו אוירה אתם רוצים להעניק לו, שימוש בגוונים קרים יעניקו לו תחושת קור שלפעמים רצויה ושימוש בגוון חם יהפכו את החלל לביתי ומקרב. כעקרון עדיף לבחור באריחים שנכחתכו בליזר על מנת להבטיח דיוק סימטרי מרבי. גודל האריחים נוטה לגודל של 30X30 ומעלה ואף מגיע ל60X60. עלות אריח קרמיקה סטנדרטי מתחילה עשרות שקלים בודדים  למ''ר ועד לכמה מאות שקלים למ''ר, מיותר לציין שעיצוב יחודי יגרום לעליית מחיר. כשבוחרים אריח חשוב לדעת מהי יכולתו להתמודד עם שחיקה, הדרגה הגבוהה ביותר היא חמש והנמוכה ביותר היא אפס, מה יכולת מניעת ההחלקה של האריחיכולת זו נמדדת ביחידות R  כשR9 היא הממוצעת וR13 מתאימה לחללים רטובים כגון חדר הרחצה. כדאי לבחור באריחים שעומדים בתו תקן של מכון התקנים.