עברית  |  English  |  
לב משיש – חיפויי שיש למטבחי יוקרה
 
תמיד רציתם מטבח יוקרתי, כזה שפשוט יגרום לכם להיכנס ולהפיח בו חיים, להוציא ממנו את כל הניחוחות והטעמים האפשריים. פעמים רבות אומרים שאחד הפרטים החשובים ביותר לגיבוש מנה מוצלחת הוא סביבת העבודה בה פועל השף/הבשלן. היכנסו למטבח שלכם, ואם אתם בעבודה, נסו לדמיין אותנו ממש עכשיו.
 
 כמה חשק הוא עושה לכם להפשיל שרוולים ולהתחיל ולבשל?
 
 
 
עיצוב המטבח, המתבטא פעמים רבות בחיפוי ומעטפת העיצוב הסובבת אותו משפיעה רבות על האווירה הכללית במטבח , התאמת  החיפויים מבחינת הגוונים וזמן הפעילות השבועי הממוצע במטבח בה גם הוא בחשבון.
 
 
 
העיצוב היה על הקיר...
 
 
 
שיש מטבחים אינו מיועד למשטח העבודה בלבד, ומתפקד פעמים רבות ככלי לעיצוב וחיפוי ארוכים במטבח הכוללים את חלקי הקירות במטבח, חיפוי יוקרתי במיוחד של ארונות המטבח ועיצוב הנישות במטבח כמו במקרים של פריטי הרמוניקה, מוצרי חשמל בנויים כמו תנורים בנויים, כיריים בנויות ועוד.
 
שיש מטבחים המיועד לעצב קירות ומשטחים בלתי מאוזנים הוא חומר מאתגר לעבודה, וזאת, מאחר שהוא מחייב ביצירתיות וזהירות מרובה, במיוחד לאור העובדה שבדרך כלל אינו מיועד לחיפוי שטח עבודה שלם אלא רק את חלקו, כמו קירות ומשטחים אשר פניהם אינם פונים כלפי מעלה אך עדיין מחויבים בחשיבה והתאמה מאחר וקרובים אל פינות הבישול ואקלים המטבח המשתנה.
 
 
 
מה אמר השיש לשף? התאמת השיש לבשלן
 
משטח העבודה העשוי משיש מתפקד לא רק כעיצוב וחיפוי יוקרתי אלה כאחד מכלי העבודה המרכזיים של הבשלן. שיש מטבחים לצורך משטחי עבודה חייבים להיות בעלי ערך שירותי רב מאחר ואמורים לתת מענה לאורך זמן עבור המטבח.  על מנת שיהיה כזה, על מעצב המטבחים לדעת להתאים את סוג אבן השיש למטבח. בעולם השיש קיימים חומרים מסוגים שונים, כאלה אשר מיועדים לתת מענה עיצובי ותו לא ומאופיינים כחומרים רגישים במיוחד וסוגי שיש מאסיביים יותר הנדרשים למטבחים בהם פעילות הבישול מסתכמת במעט יותר מהכנת כריך לקראת ערב ובישול בערב שבת. משטחים כאלה עומדים בלחצי חום גבוהים ועמידים במיוחד בפני שריטות.
 
שיש מאסיבי במיוחד יכול להראות יוקרתי וזאת בהתאמה לטעם האישי של הלקוח אלה המעדיפים עיצוב טבעי בגימור חלק ואלה מכם המתחברים דווקא לעיצוב בעל מאפיינים יחודיים יותר כמו גרניט ואבן קיסר.
 
מכל הסוגים ומכל המינים - סוגי שיש למטבחי יוקרה
 
 
 
עולם שיש המטבחים הוא אינו שחור ולבן ואינו מתבטא באופן קוטבי כפי שמרבים להציג אותו. שיש המטבח הוא אינו או קוריאן (שיש בעל צבע אחיד) או אבן קיסר המאופיין בעיצוב "מקושקש" . קיימים סוגים שונים של אבני שיש בעלות עיצובים וגימורים משתנים בעלי עיצוב וגימור משתנה כמו באטש המאופיין בגוון האפור האחיד שלו, "אוניקס", אחת מאבני השיש היקרות בטבע המאופיין בעיצוב המזכירים "ברק", בעלי צבעים בגוונים חומים שונים ושחורים.
 
ה"קוריאן", הוא אחד מאבני השיש מהאהובות ביותר וזאת מאחר שהוא מאופיין בגימור חלק במיוחד ואחיד, ה"קוריאן" עשוי מחתיכה אחת ולא תראו בו את חרצי ההפרדה הקיימים במשטחי שיש מולחמים העשויים מכמה חתיכות  גדולות ומיושרות של אבן שיש.
 
יחד עם זאת, ה"קוריאן", רגיש במיוחד לחום וכתמים – על כן, יש להתייחס אליו בהתאם, הקוטב השני והנגדי הוא כמובן אבן הקיסר, אבן ישראלית המאופיינת בחומר חזק ועמיד במיוחד, על כן, ניתן למצוא אותו בבתים רבים, החזות המקושקשת שלו ניתנת למציאה במגוון גוונים משתנים, שיש נוסף המזכיר את הקיסר הוא הגרניט, אבן מקושקשת גם היא הידועה בזכות גווניה הרבים.
 
 
 
אז מהו השיש שלך?